8. ZÁPISEK

11. srpna 2018 v 13:23



Jedním ze základních rozpoznávacích znaků k posouzení, zda stav okolí, v němž komukoli připadlo žíti, je možno, ba, dokonce nutno, označit za totalitní, popřípadě přímo genocidně zločinný, je zcela jednoduché ověření si, čemu se v takovémto prostředí věnuje příslušející současná historiografie: pokud jen olámanosti středověkých pečetí nebo holdům současným potentátům a jejich ideologie, odpověď je snadná.
Připomínám tedy, že za celých 70 let existence o/Občanských průkazů nevznikl o nich v této genocidně zločinné zemi jediný 1 odborný článek dějepisné povahy.
Obdobně jako třeba za 30 let monografie týkající se listopadového převleku veřejné moci v roce 1989.
Moje téma je ovšem jiné, především rekreačně běžecké, byť na trati délky pouze mílařské mezi vdechy a výdechy doplňované občasnými poznámkami k tématu, co jsem vlastně já, pro obklopující mě stát, jako dílčí hodnota, stejně jako ti stejně ponižováni už přede mnou.
Vrátím se tedy do časů okupace, které tento zrovna tento stát považuje za bezesporně zločinné, když mám dojem, že obrázek se týká toho, čemu současníci přezdívali kenkarta. Doklad tvořily 4 stránky, jejich prostřednictvím se jednalo o NAVENEK OBČANSKOU legitimaci názvem ÚSKOČNĚ a ZLOTŘILE se odvolávající na prvorepublikový instrument bezesporně demokratické povahy. Jenomže, a v této maličkosti vězí ono zásadní ouha, TOTALITA JEV ZVANÝ OBČAN NEZNÁ, ve smyslu málem neomezené šíře individuálních práv, poněvadž je založena na stejnorodosti mas, glajchšaltaci.
Slova občan nepoužívá, ale jen pouze obyvatel, státní příslušník, pracující, tavarišť, soudruh, a podobně, byť v adresách úřední pošty objevují se slova Pan, Paní, Slečna, kteří ovšem povětšinou jsou jako bytosti úřady považováni za cosi méněcenného, ba přímo za lumpy.
A ono slovo BÜRGER, jehož variantu jsem opět žlutě zatrhl, zde proto není rovnocennou náhradou slova OBČAN, ve smyslu masy souvisejících práv, a dokonce ani ne slova MĚŠŤAN, když ono v německé jazykové verzi souvisí s tradicí osvobozujícího prekapitalistického rušení feudální poddanskosti, při níž robotující na polích ovšem neměli ani sebemenšího náznaku toho, čemu dnes říkáme práva občanská.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama