KUFÍREK 48. – ZPŮSOB ŽIVOTA STUDENTŮ AVU – BEZ ŽEBŘÍKU.

4. června 2015 v 14:51





Dva texty pocházejí z předmluvy a samého závěru Wittgensteinova TRACTATU, jejich tématem je cosi i jiného nežli ten v nich zmíněný žebřík.

Jenž má ale pro rozvíjející úvahu význam obdobný jako ona o prázdninách v Nedakonic mnou jako míněna výstavní příležitost wittgensteinských krabiček.

Přičemž musí být zdůrazněno, že základní téma s výstavou souvisejících příštích úvah zní zobrazovaní intelektuálního faktu - kterým zmínka o žebříku v jejím rozvoji jistě je.

ŽEBŘÍK TEDY V ROZVAŽOVÁNÍCH MÝCH MÁ STEJNÝ VÝZNAM OBDOBNÉ UŽITEČNOSTI JAKO V PŘÍPADĚ WITTGENSTEINOVĚ - POUHÉ PŮVODNÍ VSTUPNÍ NUTNÉ PODPORY.


Uvedená první 2 definitivně kodifikovaná znění mají však ještě ranějšího předchůdce, jehož si Wittgenstein zapsal do zápisníku v Olomouci v průběhu svého několikaměsíčního pobytu.
Jen z pouhé této dílčí připomínky plyne, jak byl olomoucký pobyt pro filozofa důležitý.
Příštím rokem od něj uplyne 100 let, výročí si nebude připomínat nikdo nejenom v bolševické Olomouci; obdobně mine na pražské AVU, nebo jinde po zdejším okolí.

A proto s důvodností seznámeného neudiví, ale k úsměvnosti potěší, zjištění, že kterési zahraniční vydání Wittgensteinova svazku TRACTATU LOGICO-PHILOSOPHICUS má na obálce zveřejněnu fotografii žebříku.
Která sama, třebaže nejméně manifestuje obeznámenost či zběhlost v tématu, má ovšem přes vtipnost a projevenou autorskou inteligenci hrozně daleko k oprávněnosti označení nebo nazvání tím, co pojmenovávám oním zpodobením intelektuálního faktu.




Zatímco třeba v Cambridge uvažují tamní studenti o naprosto stejném tématu o řády intelektuálně zcela jinak.


Inu, civilizace, civilizovanost, intelektuální příslušnost či patřičnost, se pozná i v detailech, neboť/třebaže je snad (jako pojem) nedělitelná.

Žebříků na Wittgensteinovo téma vzniklo po civilizovaném světě nepřehledně, zde, v domorodině, taková úvaha ani jediná - z nabídnutých možností se nejvíce onomu zpodobení intelektuálního faktu dle mého vkusu blíží toto příští vyobrazení, jež jsem už upravil do podélně podoby, která mi nabytým zjevem významně asociuje prostřednictvím obrané rybí kosti, páteře, schéma filozofování jako Stromu života nejdávnější mystické tradice.



Co vím, viděl jsem, na celém světě existuje doposud jediný pokus o zpodobení Wittgensteinova brouka, ovšem intelektuální, abych tak řekl odbytě, zpodobení této filozofovy tak zásadní předlohy nižádné - nedakonická prázdninová možnost či nabídka je tedy příležitostí zásadní.

Co se vůbec dá říci, dá se říci jasně, a o čem nelze mluvit, k tomu se musí mlčet. -

O ČEM SE NEUMÍ MLUVIT - O TOM SE ZAVILE MLČÍ.



.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama