KUFÍREK 45. – ZPŮSOB ŽIVOTA.

1. června 2015 v 13:40



Zejména pro ty, kteří nemají jakýkoli zájem dodat do Nedakonic jejich výstavní wittgensteinskou krabičku, uvádím dnes nejdetailnější okolí paragrafu 293, jenž pro mne naopak byl spouštěčem pro příští běh mé mysli i z něj plynoucí související jednání.


V intermezzu před textem následného paragrafu 294 si mohu dovolit stejně poučně se rozepsat o čemsi, co wittgensteinovské není, třebaže komusi na pohled připadá - dokonce i mně, který se před časem kdesi nadšeně o tomtéž rozepisoval.
Neznaje ovšem pointu.
Tedy i ono intelektuální okolí, jež dotyčný tento obrázek obklopuje, tedy obklopovalo.


Basketbalový koš připevněný na myslitelově čele, jež slouží jako odrazová deska, proč ne - jedná se o přípustnou analogii, když dotyčný filozof by dokonce stanovitelem čehosi obdobného jako je basketbal, tedy hry, hry jako hraní jazykových her.
Neboť hra jako hra - proto je analogie doposud stále intelektuálně přípustná.

A v ospravedlnitelném smyslu se jedná o ono, jež pro účel nedakonické výstavy nazývám coby zobrazení intelektuálního faktu.


Přidám-li k tomuto způsobu, jenž je znám ze zdi skoro každé domácí americké středostavovské garáže, v rámci stylizované instalace na podlahu výstavní síně i basketbalový míč, učinil, činil, jsem v rámci wittgensteinovského důvodu oprávněně - a dokonce by ve stejném smyslu nemohlo být odmítnuto, kdyby zde autor před obrazem doplnil všechny bílé lajny "šestky" podkošového trestného území basketbalového hřiště.


Jak i stalo se.

Čímž vznikl jakýsi trenažér z desek obrazů hlav myslitelů, které já ani neznám jmény (viz sám začátek FILOZOFICKÝCH ZKOUMÁNÍ); zůstala hra, z níž se mému chápání Wittgenstein vytratil.
Ačkoli celek této instalace jako výsledné vyznění záměru či jednoho druhu celistvosti sdělení nemohu odmítnout.

Hra s intelektualitou.

V Nedakonicích bych ovšem byl rád za soustředěnější teleoklinnost.


Někomu budou možná v Nedakonicích sesbírané krabičky a jejich spol. návodné, či nápomocné, k pochopení vyznění tohoto citátu - a jinému zase naprosto ne.
Nesoudím.

Pouze připomenu, nebo připodotknu, že nedlouho poté zařadil Wittgenstein do textu Filozofických zkoumání jiný jeho zásadní termín životní forma.
Popřípadě životní způsob, způsob života, chcete-li.

Na počátku jehož úvahy stojí ona krabička.

DOBYTKU WITTGENSTEINA NETŘEBA.



.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama