KUFÍREK 44. – WITTGENSTEIN´S BEETLE

31. května 2015 v 16:58




Obdobně jako k wittgensteinské krabičkové výstavě letos o prázdninách v Nedakonicích, o níž už každý ví, existuje související náborový letáček, k tématu Wittgensteinova brouka § 293 dokonce celá kniha, třebaže ve vyhlouplém domorodém česku nikdy nevyšla.


Poněvadž dotyčná kniha v obstupující hlouposti není, je tu tahle stručná nedakonická nabídka, kterou ovšem zdejší hloupí stejně minou, adijé.

Takže se pokusím, třebaže se zájmem hloupých zaručeně mine, zprostředkovat jeden názor, který sice s krabičkou nesouvisí, ač krychlovitý podstavec v instalaci jeho zjevnosti byl použit a mohl by tak být přijat jako vyjádření jakéhosi jiného druhu protikladu vevnitř versus vně.
Ovšem jako ilustrace toho onoho, co je to ten intelektuální fakt, je modelem naprosto jedinečným - byť málokomu zdejšímu ve významu srozumitelným nebo pochopitelným.
Byť jeho vyvozování budu prezentovat jako komentovanou řadu obrázků.


Na začátku mé výpravy je mapa, od jiných turistických se zevně ničím neodlišující - až na tu Wittgensteinovu fotografii v pravém dolním rohu, jež cosi napovídá.
Hru.
Hru s Wittgensteinovým pobytem v Norsku, jehož je mapa věrohodným místopisem.

Na rozdíl od jiných turistických je ovšem obklopena na listu čímsi jako autorskou esejí.

Mapa tu tak znamená převoditelnou autorskou strategii, neboť ke každému místu můžeme zhotovit mapu.

Vnějškově víceméně stejným vhledem nebo postupem se můžeme intelektuálně zcela oprávněně přesunout místně jinde.

Třeba do výstavní síně, jež i ta je jako místo, s krabicí v popředí, určitě zachycena na kterési mapě.




Tento detail je intelektuálně zásadně důležitý, neboť ukazuje, jak se mapa v místě změnila ve skály, štíty - tedy opět v krajinu.
V krajinu plastické mapy, jak si obdobnou pamatuji já ještě ze školy.

A ke vzpomínce této připojuji ještě jednu obdobně související zmínku, tentokrát o tom, jak se z bloků papírů v arších například vyřezává, modeluje, nebo jak podobně jak ten stav výstavní vypadá každý stůl, na němž jsou vyloženy potištěné archy čerstvě přivezené z tiskárny.

Analogie.
K nimž každého nabádám i v případě nedakonické krabičky.
A autor JAN ESTEPS následně přemění mapu Norska za mapu Ameriky, a vyrazí někam do pouští Arizony nebo kam hledat či nacházet Wittgensteina tam, což je intelektuálně oprávněné, třebaže živý Wittgenstein v žádném místě USA nikdy nebyl, zatímco v tom zmíněném Norsku několikrát na delší dobu pobýval.

Více se o těchto intelektuálních operacích souvisejících s mým stručným líčením můžete dozvědět na odkazu http://transatlantica.revues.org/6250 , já pouze přidám k ukázce i návodu vyexcerpované ono ono, co bych pro nedakonickou situaci považoval za řádnou dokumentaci, neboť tato zde následující je důsažností tématu z tohoto ohledu autorsky vzorová.





.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama