Duckrabbitovou subkulturu neznám ... ta vysoce intelektuální má v čechách hluboké kořeny.

11. dubna 2013 v 11:54



Duckrabbitovou subkulturu neznám ... ta vysoce intelektuální má v čechách hluboké kořeny.
Duckrabbitovou subkulturu neznám ... ta vysoce intelektuální má v čechách hluboké kořeny.
Duckrabbitovou subkulturu neznám ... ta vysoce intelektuální má v čechách hluboké kořeny.


Čechy, Čechy, vždy s velkým Č - vzpomeňme si s příležitostí, co podotknul Wittgenstein o gramatice.
I mínění o oněch hlubokých kořenech čehosi bych v takové souvislosti v elánu poněkud amputoval.

Jazykový původ úvodního obrázku, symbolu všeobecně v dotyčném prostředí čehosi známého, nejsem schopen rozlišit, podezříval jsem Dánsko, popřípadě Holandsko, ale v googlovském překladači s takovým odhadem neuspěl.
V každém případě soudím, že se účelem jedná o nějaký reklamní prostředek, v restauraci, před řeznictvím, stříbrnictvím, prodejnou džín, nebo tak.
Zveřejňuji ho jako doklad tradice Duckrabbita jako všedně živé. Kdesi jinde, mimo ty zdejší hluboké kořeny, to se ví.


A musím rozlišovat mezi stálým viděním určitého aspektu a ˏvysvitnutím´ určitého aspektu.

Zveřejňuji poznovu tuto základní Wittgensteinovu větu, abych se ptal: čím objekt Simona Cunninghama rozvíjí nebo přestupuje tuhletu prvotní myšlenku?
Dokonalým preparátorským zpracováním? Dokonalou adjustací například? Nějakým domýšlením alespoň nějakého původního intelektového detailu?
Já mám za to, že Simon Cunningham pouze přepsal s jistou řemeslnou zručností cosi původní z plochy do prostoru, vytvořil hezkost pohledného objektu. Ano, mnohem hezčího a divácky líbivějšího nežli se kostrbatě jevila předloha původní.

Z nouze o artefakty intelektově zdárnější, bych jej samozřejmě do připravované nedakonické expozice zařadil - neboť, obávám se, že roztodivných účastnických nabídek toho druhu se objeví povícero, některé dokonce přímo opsané bez udání původu, a jiné zase v zevních druzích zhmotnělého onoho veselého vtipkování druhu domorodých televizních estrád.
Což již souvisí s mnou už obdobně vysmátými těmi vysoce intelektuálními hlubinnými kořeny.


Vzhledově je jedná o věci opravdu dokonalé, o něco jako dizajn špičkových motorek.
Vzhlednost absolutně výstavní.
Vycizelovaná detailnost - jak na obraze nějakého dávného holandského středověkého mistra.

Ještě k tomu polednímu vašemu vzkazu -- jéjej, tady je absolventů uměleckých škol, to neznamená, že jsou kvalifikovaní -- třeba hned ten Wittgenstein: neměl filozofickou fakultu, a jaký to byl filozof... Já tou kvalifikovaností myslel trochu jiné predispozice - Wittgenstein kdesi poznamenal, že v našem jazyce je skryta celá mytologie. Většina tady okolo žvaní, aniž by cokoli takového tušila. … On ten Wittgenstein má ty jeho věty hodně prožité - a tak se vracím opět k tomu kvalifikovanost.
Já se jenom děsím, že by se mi v těch Nedakonicích objevili s jejich verky někteří, kterým pro tu neprožitost věcí, nekvalifikovanost, říkám ilustrátoři.


Pokud snad někdo začne/bude po této ukázce dštít na mne, že úplně stejně zneužívám lákavosti vnější vzhledu ke vzbuzení zájmu, potom stručně odpovídám: ano, obdobně cynicky záměrně. Ovšem s rozdílem, že v účelu co neúčinnější demonstrace nebo příkladovosti: formule jednoho z rozřaďovacích kritérií, které budou platit v případě do světa mnou nabízené nedakonické duckrabbití příležitosti. S tématem opravdu velmi úzkým.



.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mikolog Mikolog | Web | 11. dubna 2013 v 14:08 | Reagovat

tak toto je fakt mazec - jak článek, tak duckrabbit :-D

detailní analýzy mám ráda, tak jsem si pěkně početla, děkuji  za zážitek

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama